شهرداری فردوس

نسخه آزمایشی

برگزاری کارگاه آموزش بودجه نویسی شورا و آئین نامه های داخلی شورای اسلامی شهرهای استان خراسان جنوبی

 در این همایش که اعضای شورای اسلامی شهرها و بخش‌های استان حضور داشتند کارگاه آموزشی در زمینه آشنایی با بودجه نویسی و آئین نامه‌های داخلی شوراها برگزار شد

کارگاه آموزش بودجه نویسی شورا و آئین نامه های داخلی شورای اسلامی شهرهای استان خراسان جنوبی روز گذشته (26 اردیبهشت) در شهرستان فردوس برگزار گردید.

 در این همایش که اعضای شورای اسلامی شهرها و بخش‌های استان حضور داشتند کارگاه آموزشی در زمینه آشنایی با بودجه نویسی و آئین نامه‌های داخلی شوراها برگزار گردید که در این کارگاه رئیس شورای اسلامی شهر فردوس نیز شوراها را جزء 4 رکن مهم قانون اساسی دانست که بر تاثیرگذاری و حفظ جایگاه آنها تاکید شده است.

مجید نقره‌دانی با بیان اینکه استان به رشد و توسعه در هر منطقه نیازمند است گفت: تحقق این امر، اتحاد و پیگیری مشکلات را توسط شوراها می‌طلبد.

وی تاکید کرد: برای پیگیری کارها باید مقتدر باشیم و مدیران بدانند منتخبین مردم از هر مدیری در این نظام مسئول‌تر هستند چون ارتباط مستقیمی با مردم دارند.

رئیس شورای اسلامی شهر فردوس خاطرنشان کرد: بستر و زمینه ارتباط قوی مسئولان با شوراها باید توسط استانداری شکل گیرد و اگر استانداری شوراها را باور نکند از بقیه انتظاری نیست.

قره‌دانی بیان کرد: اعضای شوراها نیز باید به این باور برسند که می‌توانند تاثیرگذار باشند و در کنار هم استعدادهای هر منطقه را شناسایی و به مدیران عرضه کنند.

وی با توجه به خشکسالی‌های متوالی ظرفیت گردشگری در استان را زمینه مهمی برای همکاری و شکوفایی اقتصادی دانست که اگر شوراها ظرفیت‌های موجود هر منطقه را در کنار یکدیگر به نمایش بگذارند تابلویی زیبا از استان در بخش گردشگری پدیدار خواهد شد.

در ادامه فرماندار فردوس نیز با بیان اینکه هنوز کار شورایی در ایران فرهنگ سازی نشده است گفت: باید تمرین کار شوراها از آموزش و پرورش شروع شود که خوشبختانه این کار چند سالی است آغاز شده است.

مهدی ابراهیمی از دانشگاه فرهنگیان خواست در کسب مهارت‌های اجتماعی و ارتباط با اجتماع ورود پیدا کند تا معلمین آینده افرادی جسور و مسئولیت پذیر در جامعه باشند.

وی تاکید کرد: همه باید بدانیم که انتخاب از انتصاب یک گام جلوتر است و مدیران نظام باید شوراها را که منتخبین مردم هستند باور داشته و به نظراتشان در مدیریت شهری احترام بگذارند.

در این کارگاه معاون مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی گفت: شوراها تلاش کنند زمینه سرمایه‌گذاری اقتصادی در شهرها فراهم شود.
محسن عدل صبح امروز در کارگاه آموزشی اعضای شوراهای شهرها و بخش‌های استان خراسان جنوبی که در فردوس برگزار شد اظهار داشت: عوارض پروانه ساختمانی و سایر عوارض‌ها نمی‌تواند جوابگوی هزینه‌های شهری باشد و باید شوراها با انعقاد تفاهم نامه‌های همکاری، شرکت در نمایشگاه‌های مختلف و معرفی ظرفیت‌های هر منطقه به سمت عمران و آبادی شهری پیش روند.

وی با بیان اینکه مسائل مالی شهرداری‌ها وقت زیادی از جلسات اعضای شورا را به خود اختصاص می‌دهد افزود: شوراها می‌توانند بر اساس قانون اینگونه اختیارات را به شهرداران تفویض کرده تا وقت بیشتری برای کارها و برنامه‌ریزی‌ها داشته باشند.

معاون مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی، وجود دو نماینده از استان خراسان جنوبی در شورای عالی استان‌ها را ظرفیت مهمی دانست که شوراها می‌توانند مسائل و مشکلات را به مدیران ارشد نظام منتقل کنند.

عدل از شوراها خواست سلایق سیاسی را به داخل جلسات شورا نبرند و برگزاری جلسات علنی شوراها که در قانون نیز پیش بینی شده را بیشتر کنند تا مردم از چگونگی کار منتخبین خود آگاه شوند.

 در ادامه داود تقاضایی اول رئیس شورای اسلامی شهرستان در کارگاه آموزش بودجه نویسی شورا و آئین نامه های داخلی شوراهای اسلامی شهرهای خراسان‌ جنوبی به معرفی کامل شهرستان فردوس در زمینه های گردشگری، تاریخی، توریستی و … پرداخت

در ادامه آقای بهدانی، بودجه نویسی شورا و آئین نامه های داخلی را تدریس نمودند و شرکت کنندگان در انتها از برخی جاذبه‌های گردشگری شهرستان فردوس بازدید کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *