شهرداری فردوس

نسخه آزمایشی

کلنگ عملیات اجرایی بهسازی میدان غدیر بر زمین خورد

همزمان با ایام دهه امامت و ولایت و با حضور جمعی از مسئولان شهرستان، کلنگ عملیات اجرایی میدان غدیر با پیش بینی ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار بر زمین خورد.

طراحی میدان غدیر با هدف احیای روحیه نشاط و حس سرزندگی در محیط شهری و در تبادل معنای میدان شکل گرفته است.

برای این منظور طراحی به صورت لایه ای انجام گرفت. لایه اصلی میدان در مرکز آن بانقشی برگرفته از خورشید با هدف مفهوم رسانی خورشید ولایتی که در غدیر بر جهان تابیده شده با خطوط و کفسازی ایرانی شکل گرفته است. نقش خورشید با جریان آب و فضای سبز و هنر کفسازی ایرانی در مرکز میدان طراحی شده است. برای رسیدن به لایه مرکزی میدان، از بیرون میدان به سمت داخل میدان ۳ لایه جریان آب، فضای سبز و مسیر حرکتی با هدف تعریف مفهوم حیات و زندگی شکل گرفته اند برای این منظور جریان آب برگرد میدان متوقف نشده و از زیر پای افراد وارد شده به میدان در جریان می باشد و در بین فضای سبز و مسیر حرکتی شکل گرفته است. جهت نمایش المان های اعیاد مختلف در لایه بیرونی میدان سکوهایی تعریف شده است. به منظور آسایش حرارتی و مواجهه با تابش نورخورشید المان هایی با نام علی به تعداد ۱۲ عدد با شاخص گذاری ۱۲ امام، دورتادور لایه مرکزی میدان شکل گرفته اند که سایبان را برای فضای گردش دور میدان و همین طور برای مرکز میدان ایجاد نموده است.

 در طراحی میدان سعی شده است برای فهم بیشتر مفاهیم بیان شده برخلاف دیگر میادین، مرکز میدان در سطح پایین تر شکل بگیرید که استفاده کنندگان تمرکز بیشتری برای فهم مفاهیم داشته باشند بدین روش سعی گردیده مفهوم پایداری اجتماعی که از مبانی غنی معماری امروز است در ساختار میدان شکل گیرد.

گفتنی است سال گذشته در همین ایام این میدان ( نام ۱۵ خرداد سابق) بنام غدیر تغییر یافت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *