شهرداری فردوس

نسخه آزمایشی

آیین تکریم و معارفه شهرداران جدید و سابق شهر فردوس برگزار شد.

در این آیین که با حضور دکتر اشرفیان مدیرکل دفتر امور شهری، مسئولان شهرستان ، شهرداران و اعضای شوراهای اسلامی شهرهای اطراف، کسبه بازاریان ، ورزشکاران، خیرین و خانواده شهدا برگزار گردید از خدمات ۳ ساله مهندس کاظمی شهردار قبلی فردوس تجلیل و حکم شهردار جدید توسط دکتر اشرفیان ابلاغ گردید.

دکتر اشرفیان با تبریک به شورای پنجم و ششم که در انتخاب شهرداران موفق عمل کرده‌اند خواستار توجه به بیانیه گام دوم انقلاب شد و از مسئولان خواست با مطالعه و به کارگیری آن در حوزه های فعالیت خود عصر جدیدی را درترویج عدالت و رسیدگی به محرومین رقم بزنند.
وی با اشاره به انتخاب مهندس کاظمی به عنوان شهردار برتر در سال ۹۷ با انتخاب کشوری در استان گفت: مهندس اکبری نیز از جنس و بدنه مردم است و در شورای عالی استان ها همواره باعث افتخار استان خراسان جنوبی بود.

 فرماندار فردوس نیز در این مراسم گفت: فردوس یکی از قدیمی‌ترین شهرهای منطقه است و فردوس امروزی حاصل تلاش و زحمات مسئولین در ادوار مختلف است که امروزه می توان از فردوس به عنوان یکی از شهرهای برتر منطقه و استان در زمینه شهرسازی و سیستم مدیریت شهری نام برد .

مهندس حلاج مقدم با اشاره به ساختار مدرن و هندسی شهر فردوس که پس از زلزله سال ۴۷ به دلیل جابجایی شکل گرفت اظهار داشت : امروزه فردوس با مشکلاتی که در بافت‌های متراکم قدیمی وجود دارد روبرو نیست اگرچه که زیرساخت‌های شهری موجود نیاز به ارتقا دارد ازجمله فضای سبز و شبکه بندی معابر شهری که باید تقویت شود و به لحاظ کیفی شرایط رفاهی بهتری را برای مردم ایجاد کند.

وی با اشاره به جایگاه اول مردم و مشارکت آنان در توسعه شهری گفت: شورای ششم حرکت‌های خوبی را آغاز کرده که با پشتیبانی مجموعه مدیریت دولت در شهرستان نوید روزهای خوبی را برای توسعه شهرستان می دهد که امیدواریم همه در سایه تعامل، همفکری، وحدت و همراهی گام‌های با قدرتی در این مسیر برداریم و نیاز و مطالبات مردم را پوشش دهیم.

مهندس حلاج مقدم با اشاره به افزایش سه برابری اعتبارات کمکی دولت در سال ۱۴۰۰ به بودجه شهرداری های شهرستان گفت: ۸۴ درصد جمعیت شهرستان در سه نقطه شهری زندگی می‌کنند که این راهبردها و راهکارها را مشخص می‌کند و در عین اینکه باید توجه ویژه‌ای به توسعه روستایی و حل مشکلات آنها داشته باشیم تا از مهاجرت جلوگیری شود ؛باید نیازهای جامعه شهری را نیز به صورت ویژه ببینیم.

فرماندار فردوس اظهار داشت : انتظار ما از شهرداران و شوراهای اسلامی شهر ها این است که در منظر و سیمای شهر به معماری ایرانی اسلامی توجه ویژه داشته باشند نگاه عدالت محور که از اصول نظام مقدس جمهوری اسلامی است و مورد تاکید رئیس‌جمهور هم می باشد باید توسط این عزیزان مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد : ۲۳۰ خدمت توسط شهرداری های کوچک به مردم ارائه می‌شود که مردم انتظار دارند این خدمات را راحت، به موقع و سریع دریافت کنند و از طرفی چون مردم در درآمد شهرداری ها نقش کلیدی دارند توقع شفافیت را نیز دارند .

امام جمعه فردوس نیز در این مراسم گفت : شهرداری از جایگاه هایی است که بیش از سایر ادارات فرهنگ مردم منطقه را با نوع چینش و مبلمان شهری و خدماتی که ارائه می دهد می‌تواند به مردمی که وارد شهرستان می شوند منتقل کند.

حجت الاسلام شاکری با اشاره به جامع پردازی که باید سرلوحه کار قرار گیرد گفت: شهرسازی و اداره شهر باید بر مبنای رعایت حقوق شهروندی باشد. مردم در جامعه اسلامی حق دارند در سالم ترین و با امنیت ترین شهرها که بر اساس فرهنگ بومی، اعتقادات و باورهای مردم ایجاد و گسترش یافته است زندگی کنند و نباید به بهانه الگوبرداری از شهرهای دیگر کشور ها فرهنگ و باور مردم را نادیده گرفت چرا که ما خودمان فرهنگ غنی داریم و ماباید الگو قرار بگیریم .

رئیس شورای اسلامی شهر نیز در ابتدای جلسه از پروسه انتخاب شهردار بر اساس پارامترهایی از جمله تعهد، توانمندی ،شناخت کامل از مردم و فرهنگ فردوس، آشنایی با شهرداری و قوانین و مقررات آن و ارتباطات سازنده در سطح ملی و استانی و شهرستانی گفت و افزود:این بررسی‌ها طی چندین جلسه در مورد افرادی که شناسایی و یا معرفی شده بودند صورت گرفت که در نهایت به آقای مهندس حسین اکبری رسیدیم.

سید مهدی علیپرست از تحویل استعفانامه مهندس حسین اکبری از شورای اسلامی شهر به فرمانداری هم گفت و افزود: مهندس روشن عضو علی البدل شورا جایگزین مهندس اکبری در شورای اسلامی شهر فردوس خواهد شد.

وی در پایان سخنانش به نرخ مهاجرت شهرستان اشاره کرد و افزود: فردوس بیشترین مهاجرت را در استان دارد و متاسفانه شاهد خروج نیروهای مستعد و متخصص از فردوس هستیدم. ما می‌توانیم با پتانسیل های زیادی که در فردوس وجود دارد زمینه را برای عدم مهاجرت فراهم کنیم .

مهندس کاظمی شهردار سابق فردوس نیز ضمن حلالیت طلبیدن از مردم فردوس از خدمت کردن در مردمی ترین و خدماتی ترین نهاد اجرایی کشور ابرازافتخار کرد .

وی همچنین از همکاری و تلاش همکارانش در شهرداری فردوس و تعامل و همکاری خوب دستگاه‌های اجرایی شهرستان در سه سال گذشته تشکر کرد.

مهندس علی کاظمی در ارائه گزارش سه ساله شهرداری فردوس گفت: در این سه ساله کشور با مشکلات عدیده ای روبه رو بود که شهرداری را هم تحت تاثیر قرار داد. پروسه طولانی نقد کردن اعتبارات ،جهش چند برابری قیمت مصالح ،افزایش دو برابری دستمزد نیروها را سعی کردیم با صرفه جویی در هزینه مدیریت کنیم اما مشکلات بر درآمد مردم و پایین آمدن سطح مشارکت آنان نیز تاثیر زیادی داشت و ما علیرغم همه این مشکلات در این مدت مطالبات و حقوق پرسنل را پرداخت می کردیم وپروژه‌های عمرانی فعالی نیز داشتیم.

وی به ایجاد ارزش افزوده در زمین های با کاربرد تجاری شهرداری و فروش آن به عنوان یکی دیگر از راهکارهای درآمدزایی شهرداری اشاره داشت و افزود: ما تنها شهرداری بودیم که سهم ۱۰ درصدی را از دولت گرفتیم.

وی با اشاره به قولی که در روز معارفه خود مبنی بر توزیع عادلانه و دیده‌شدن همه محله های شهر داده بود افزود: همواره سعی کرده‌ایم در این راستا حرکت کنیم و ۸۰ درصد پروژه های شهرداری در مناطق کمتر برخوردار شهر اجرا شد .

مهندس کاظمی از مدنظر قرار دادن احتیاجات افراد سالمند و توان خواه هم گفت و اظهار داشت: فردوس تا سال ۱۴۰۲ به عنوان پایلوت مناسب‌سازی شهری در استان خواهد بود.

وی به رشد بودجه شهرداری که در سال ۹۷ شانزده میلیارد تومان بوده است و اکنون به ۳۴ میلیارد تومان رسیده است هم اشاره کرد و گفت: شهرداری را با چهار و نیم میلیارد پول نقد و ۱۸ پروژه فعال تحویل داده‌ام که در این سه سال ۴۷ میلیارد تومان پرداختی شهرداری فردوس بوده است.

مهندس حسین اکبری شهردار فردوس نیز با تاکید بر خدمت بی منت به مردم به عنوان سرلوحه کار خود شعار این دوره مدیرت شهری را “هر روز یک تغییر” اعلام کرد.

در پایان این مراسم از مهندس کاظمی شهردار سابق و اعضای شورای پنجم شهر فردوس هم تجلیل شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *