شهرداری فردوس

نسخه آزمایشی

آغاز طرح نصب پلاک تلفیقی در شهر فردوس

به همت شهرداری و اداره پست طرح نصب پلاک تلفیقی در شهر فردوس آغاز شد.

طی مراسمی که با حضور جمعی از مسئولان شهرستان فردوس ازجمله فرماندار ، شهرداران فردوس و اسلامیه ، ریاست و اعضای شورای اسلامی شهر های فردوس و اسلامیه و باغستان ومدیرکل پست استان و سایر همکاران حوزه پست و جمعی از مسئولین ادارات و نهادهای شهرستان فردوس در مقابل منزل شهید حسن هوشنگ نژاد برگزار شد ، عملیات نصب پلاک تلفیقی در شهر فردوس آغاز شد .
در این مراسم مدیرکل پست استان با اظهار تشکر از شهرداری در خصوص همکاری با این طرح بیان کرد: کد پستی از اصلی ترین مولفه های شناسایی در همه کشور هاست چرا که پس از کد ملی ، کد پستی گویای اطلاعات هویتی و مسکونی هر شخصی می باشد .
مهندس الهامی افزود : این کد ، قابلیت رهگیری در لحظه را داراست چرا که به بانک اطلاعاتی متصل می باشد و اطلاعات چون میزان مصرف آب، برق و گاز را با ارائه کد پستی میتوان تشخیص داد و کنترل مصرف شهری را به صورت الکترونیکی پیگیر بود که هدف اصلی ما در آینده ای نزدیک تبدیل کردن شهر فردوس به شهر الکترونیکی مانند دیگر شهر های پیشرفته دنیا  است.
شهردار فردوس گفت: کار کارشناسی دقیق بر روی اطلاعات املاک موجود با توجه به لزوم اجرای طرحی اساسی و زیرساختی در حوزه های روابط عمومی و شهرسازی در شهرداری انجام که پس از طی مراحل قانونی به عقد قرارداد با پیمانکار منجر شد و در اولین مرحله برداشت میدانی توسط نیروهای ممیزی پیمانکار از آبانماه 98 آغاز و انجام گردید .
حسین اکبری تصریح کرد: پس از جمع آوری وثبت اطلاعات در نرم افزار های GIS و شهرسازی ، در مراحل بعدی نامگذاری کلیه معابر اصلی و فرعی با در نظرگرفتن نقشه توسعه آینده شهر انجام و بر طبق آخرین استانداردهای بین الملی و وزارت کشور انجام و ثبت اطلاعات بر روی نقشه های GIS صورت گرفت و تمام اطلاعات بر اساس نظام بلوک گردشی ، به روز رسانی شد .
وی با اشاره به اینکه این اطلاعات در آینده مبنای عملکرد شهرداری و حتی شهروندان در بحث آدرس دهی قرار خواهد گرفت افزود:  تسهیل در تصمیم گیری امور شهری، ثبت به روز اطلاعات املاک و تاسیسات شهری منجمله پلاک آبی ، کد پستی ، کد نوسازی، کد اشتراک آب و برق و گاز و تلفن ملک و موقعیت تیرهای برق، خطوط انتقال آب و برق و گاز و تلفن در معابر و ….. در لایه های مختلف نرم افزار GIS را از مهم ترین مزایای اجرای این طرح برشمرد.
شهردار فردوس اعتبار هرینه شده این پروژه تا ابتدای مرحله نصب پلاکها که توسط شهرداری انجام شد را 150 میلیون تومان بیان کرد و افزود:  با بررسی های انجام شده پیش بینی نصب 25 هزار پلاک تلفیقی برای شهر فردوس است که با همت همه عزیزان امید است تا یک سال آینده اتمام پروژه پلاکهای پستی جدید بر سر درب املاک را شاهد بوده و آرمان شهرداری فردوس به عنوان شهرداری الکترونیک به حقیقت بپیوندد.
مهندس اکبری در انتها اضافه کرد: سه بخش اصلی شهر تحت پوشش است که شهروندان فردوسی عزیز میتواند با ورود به سایت  www.postsam.ir درخواست نصب پلاک تلفیقی دهند و 15 روز پس از درخواست پلاک در اختیارشان قرار میگیرد و انشالله تا دو ماه اینده ، کار فهرست برداری گشت ۱۸ نیز به پایان خواهد رسید و آماده نصب پلاک خواهد شد ،  
حلاج مقدم، فرماندار شهرستان فردوس نیز اظهار کرد: از تمامی افرادی که در این راه همکاری کرده اند کمال تقدیر و تشکر را دارم و امیدواریم این نیز قدمی رو به جلو در آبادانی و پیشرفت شهر فردوس باشد .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *