شهرداری فردوس

نسخه آزمایشی

بهره برداری از پروژه بازسازی و پویاسازی بوستان خیام آغاز شد .

همزمان با گرامیداشت روز خیام ،بهره برداری از پروژه بازسازی و پویاسازی بوستان خیام آغاز شد .

همزمان با گرامیداشت روز حکیم عمر خیام نیشابوری ، دانشمند ، ریاضیدان و شاعر ایرانی ، بهره برداری از پروژه بازسازی و پویاسازی بوستان خیام فردوس آغاز شد .

شهردار فردوس طی سخنانی در این مراسم گفت : شروع عملیات بازسازی و پویا سازی بوستان خیام ، از اواخر دی ماه سال ۱۴۰۰ شروع شد و طبق برنامه زمان بندی اعلام شده ، مقرر شد که دراردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱ ، مصادف با سالروز بزرگ داشت حکیم خیام نیشابوری تکمیل و به بهره برداری برسد که خوشبختانه این امر محقق شد .

مهندس حسین اکبری افزود : بوستان خیام فردوس به عنوان اولین بوستان و پارک محلی فردوس در سال ۴۸ بعد از زلزله فردوس احداث شده و ۵۳ سال قدمت دارد و کاملا براساس الگوی باغ های ایرانی ساخته شده است .

شهردار فردوس گفت : این بوستان ۲۸۵۰متر وسعت دارد که بحث بازسازی و پویاسازی این بوستان ، کاملا براساس بافت اصلی و معماری اولیه که نشات گرفته از معماری ایرانی است صورت گرفته است .

وی گفت : کلیه مصالح به کاربرده شده در این پروژه ، مصالح بومی و منطقه ای بوده و حتی آب نماها نیز در محل ساخته شده است‌.

اکبری ادامه داد : هدف از بازسازی و پویاسازی این بوستان که بسیار فرسوده و به نقطه آسیب زا و محل تجمع افراد معتاد تبدیل شده بود ، ایجاد امنیت و نشاط اجتماعی و رفع دغدغه اصناف و اهالی این محله ، به ویژه دانشجویان خوابگاههای مجتمع الماس و بارانا میباشد که خوشبختانه با استقبال مردم مواجه شد .

شهردار فردوس همچنین در خصوص درخواست مردم در رابطه با ایجاد فضای مناسب برای بازی کودکان منطقه نیز گفت : این خواسته باقی است و بزودی یک مجموعه بازی کودکان خریداری و در کنار این بوستان نصب خواهد شد تا محل مناسبی برای بازی کودکان باشد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *